Sådan håndterer du din tid effektivt

Uncategorized May 10, 2020

Intet dræber produktiviteten bedre end dårlig tidsstyring og udskydninger.

Uanset om du er en virksomhedsejer, medarbejder, studerende eller forælder med en travl tidsplan, er jeg sikker på, at du kender følelsen af en meget lang opgaveliste med en begrænset tidsfrist.

Faktisk lavede vi en undersøgelse fornylig blandt vores klienter, og et af deres største problemer var tidsstyring og produktivitet.

Bliv klar til, at alle dine undskyldninger og bullsh*t bliver smidt ud i skraldespanden, fordi jeg vil vise dig nøjagtigt, hvordan jeg sætter mål og strukturerer min hverdag, samt hvordan jeg forbliver fokuseret under pressede situationer.

 

Start med at sætte rimelige mål.

For at administrere din tid effektivt, skal du vide nøjagtigt, hvad der skal gøres og hvornår.

Jeg er en stor fan af at sætte klare mål i hverdagene og hele uge, samt gennemgår jeg dem regelmæssigt, så jeg kan holde styr på ​​tingene.

Du har måske hørt om SMART-goals et akronym, der står for specifikke, målbare, opnåelige, relevante og tidsbundne. Så på dansk SMORT-mål.

Et godt lille tip at huske er, når du sætter mål skal de være realistiske og effektive.

Intet af det, undskyld mit fransk, PIS som at "tjek e-mail, ændre skriftstørrelse, osv."

Du skal sætte klare mål, en frist og en måde at vide, hvornår det er afsluttet / resultatet er nået.

 

Håndtering af din energi

Hvis du tager en masse små pauser eller skifter mellem opgaver "bare for at mixe det hele lidt op", har jeg et ord til dig.

STOP!

Multi-tasking er bare en sofistikeret metode til at udskyde ting. Dit bedste bud på at få gjort opgaven færdig, er at fokusere på én opgave, få den udført og derefter tage en pause, men først efter en rimelig tidsperiode.

Jeg bruger 90/10-reglen for at opretholde et stærkt fokus og holde min energi høj, når jeg håndterer store projekter.

Arbejd i 90 minutter uden afbrydelser. Det betyder INGEN pauser, intet skift mellem opgaver, ingen distraktioner, ingen beskeder og ingen telefoner.

Så tag en 10-minutters pause. Fyld din vandflaske, gå rundt om blokken, stræk kroppen, mediterer, du ved, alt gode til sindet og kroppen.

Prøv ikke at begrænse din telefon og sociale medie tid, ellers vil du bare falde ned i et lille online kaninhul og du vil ikke være i stand til at fokusere ordentligt igen.

Jeg synes, at denne metode fungerer rigtig godt for mig, mine kolleger, og de mennesker, jeg anbefaler den til. Det giver dig nemlig mulighed for at komme ind i et flow, og virkelig fordybe dine tanker i en opgave og undlade dit sind og din krop i at blive udmattet.

Som jeg altid siger, vi kan ikke tilføje flere timer til dagen, men vi kan styre vores energi, så de timer, vi har, er mere effektive.

 

Nøglen til at forblive fokuseret

Når du har en utrolig kedelig, tidskrævende, men nødvendig opgave, kan det være svært at få motivationen til at ramme sømmet lige på hovedet.

Jeg har en helt konkret og praktisk ting du kan gøre  - forbind den aktuelle opgave til dine kerneværdier.

En kedelig 100+ siders kontrakt du skal læse igennem? Tænk på alle de måder, dette vil beskytte din virksomhed eller arbejdsplads, som i sidste ende faktisk sørger for din familie.

Kæmper du med at finde motivationen for at presse en træning igennem? Men altså træningen vil forbedre dit fysiske helbred, hvilket vil give dig mere energi og øge dit humør!

At finde disse forbindelser og årsager er, måden hvordan du hacker din psykologi for at skabe motivation og entusiasme til dig selv i de mest ubehagelige opgaver.

 

Så der har du det. Det var simpelt!

Sådan styrer du din tid og maksimerer du produktiviteten, selv med de mest uoverskuelige skemaer.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.